04 Şubat 2021

Sebze ıslahı, sürdürülebilirlik için tüketici taleplerini karşılamaya nasıl yardımcı olabilir

Günümüzde sürdürülebilirlik, bir şirketin ticari faaliyetlerine giderek daha fazla dahil edilmektedir. Tüketicilerin organik ürün, düşük pestisit seviyeleri ve plastik ambalaja alternatifler açısından yüksek beklentileri var. Öyleyse sebze yetiştirme şirketleri, her zamankinden daha talepkar tüketiciler için çözümler sunmada nasıl bir rol oynayabilir?

CleanLeaf® ile sürdürülebilir üretim

Danimarka tüketici derneği Forbrugerrådet Tæk'e göre, Danimarka'da Aldi, Coop ve Lidl gibi perakendeciler, tedarikçilerinden pestisit seviyeleri için yasal sınırların oldukça altında kalmalarını talep ederek bu tüketici eğilimine yanıt veriyorlar. Rijk Zwaan, onlara yardımcı olmak için, yalnızca çeşitli hastalıklara dirençli ıslah çeşitlerine yatırım yaparak değil, aynı zamanda daha sürdürülebilir bir dünyaya katkıda bulunabilecek diğer bitki özelliklerini keşfederek sebze yetiştirme sürecine sürdürülebilirlik önlemleri yerleştiriyor. Bu projenin bir örneği CleanLeaf® patlıcan konseptidir.

CleanLeaf® tüketici beklentileri ile uyumludur

Rijk Zwaan’ın CleanLeaf® konsepti, sürdürülebilirlikle ilgili artan tüketici beklentileriyle uyumludur. Yakın zamanda piyasaya sürülen ilk çeşit olan Kesia RZ, İspanya ve Yunanistan gibi Akdeniz koşullarında büyür ve biyolojik yetiştirme için de son derece uygundur. CleanLeaf® patlıcan bitkileri neredeyse tüysüzdür ve bu nedenle bazı zararlı böcekler için daha az çekicidir. Bu, entegre haşere yönetimini iyileştirir ve daha az düzeltici püskürtmeye ihtiyaç duyulduğu anlamına gelir, böylece meyveler üzerinde daha az kalıntı kalır.

Daha çekici meyveler ve daha az yemek israfı

Sadece bitkinin kendisi değil aynı zamanda kaliksi de tüysüzdür, ayrıca geleneksel çeşitlere göre daha yeşildir. Bu özellik ürünü tüketiciler için daha çekici hale getirir; tüketici araştırması, geleneksel çeşidi tercih eden tüketicilerin % 31'ine kıyasla %57'sinin daha yeşil ve tüysüz versiyonu tercih ettiğini göstermiştir. Araştırmalar ayrıca Kesia RZ'nin iyi bir raf ömrüne sahip olduğunu ve daha az gıda israfına yol açtığını göstermiştir. Raf ömrü iyi olan ürünlerin ıslahı, Rijk Zwaan'ın üreticilere ve perakendecilere sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmalarında nasıl yardımcı olduğunun bir başka örneğidir. Tüketicilere gelince, sadece daha sürdürülebilir bir üründen değil, aynı zamanda daha yeşil kaliks sayesinde daha çekici bir üründen de yararlanıyorlar.

CleanLeaf® özellikli patlıcanlarla ilgileniyor musunuz?

Rijk Zwaan, bu yeni konsepti deneyimleyebilmeleri için süpermarketleri ve tüccarları üreticileriyle temasa geçirmekten mutluluk duyar. Daha fazla bilgi için, ww.rijkzwaan.com/cleanleaf adresini ziyaret edin ya da Heleen van Rijn-Wassenaar, Specialist Marketing Pepper & Cucumber ya da Semih Türkoğlu, Patlıcan&Biber Ürün Uzmanı ile iletişime geçebilirsiniz.